Geoblog.pl    julia0507    Podróże    NY,Peru,Boliwia    Zwiedzanie Limy

Zwiedzanie Limy

Peru
Peru, Lima

Kurs waluty 1 USD=3,15 soli. Zwiedzanie Limy z przewodnikiem , synem pani Kralewskiej, Pawłem - Plaza de San Martin przy którym był nasz hotel,Plaza del Armas, kościół i klasztor św. Franciszka-przepiękne, o 12 oglądaliśmy interesującą zmianę warty pod Pałacem Prezydenckim na Plaza del Armas. Dalej autobusem Museo del Oro czyli muzeum złota z bardzo ciekawymi eksponatami,zmiana przewodnika-zajął się nami pan Hanibal Canchaya, mąż pani Kralewskiej, pięknie mówiący po polsku i bardzo interesująco opowiadający o historii i ustroju politycznym Peru.Zostaliśmy przez niego poczęstowani liśćmi koki:) następnie Park Miłości nad Pacyfikiem w dzielnicy Miraflores i zjazd na plażę. Plaże bardzo kamieniste a zejście nad nie trudne bo są bardzo strome klify, na piechotę ok 30-40 min.
Wieczorem spacer uliczkami Limy. Dużo długo otwartych(do 21-22.00)kawiarenek internetowych, za ok 1 sola(ok 1 zł)za godzinę, oraz locutorio czyli miejsc gdzie można zadzwonić np.do Polski za ok 70 centów peruwiańskich(ok 70 gr) za minutę.
Trzeba pamiętać że w Peru słońce wstaje o 6.00 i zachodzi o 18.00 przez cały rok.
Ze względu na klimat można spodziewać się różnych "niespodziewanych gości" w postaci ogromnych karaluchów (cucaracha:) nawet w dobrych hotelach.