Geoblog.pl    julia0507    Podróże    NY,Peru,Boliwia    Arequipa, Paucarpata-Misterium Męki Pańskiej(Wielki Piątek)

Arequipa, Paucarpata-Misterium Męki Pańskiej(Wielki Piątek)

Peru
Peru, Arequipa

Zwiedzanie okolic Arequipy. Najpierw punkt widokowy na miasto i okoliczne wulkany(niestety zazdrośnie kryły się za chmurami. Wulkany otaczające Arequipę to Misti(5825m), Chachani(6070) i Pichupichu(3315).Związana jest z nimi legenda. Misti i Pichupichu rywalizowali o względy Chachani, ta wybrała Misti dlatego są blisko siebie. Pichupichu z żalu tak płakał że u jego stóp powstało jeziorko. A ze związku Misti i Chachani powstało ponad 80 wulkanów które znajdują się w okolicy.
Zwiedziliśmy wspaniałą hacjendę gdzie właściciel robi za żywy eksponat i siaduje sobie za stołem czytając książkę:)
Potem zwiedziliśmy wioskę Paucarpata gdzie przespacerowaliśmy się wzdłuż preinkaskich tarasów uprawnych i obejrzeliśmy poruszające Misterium Męki Pańskiej. Mieszkańcy grający w nim byli bardzo zaangażowani w swoje role i naprawdę przekonujący.
Zjedliśmy też w miejscowej knajpce menu del dia-zupę z małży i smażone owoce morza z ryżem za 5 soli(5 zł).
Wieczorem w mieście odbyła się procesja. Niesamowity, mistyczny klimat-mieszkańcy Arequipy z płonącymi świeczkami, orkiestry, śpiewy, Madonny w bogatych, pięknych strojach i Jezus w szklanej trumnie.